Followers

PhotobucketJom tukar link suka sama suka! TQ uol! hik3!Photobucket

Khamis, 9 Jun 2011

Kalau Saya Dapat RM300!

Photobucket

Salam, sambil BW (blogwalking) tadi su terjumpa blog Safra Shukry

Tengok banner beliau pon su da rasa teruja! belum menang lg tuh! hehe...
 
Nak tau syarat2 & cara penyertaan mudah saja..klik kat SINI & SINI ek!
Tarikh tutup penyertaan pada 15 Julai 2011 dan korang perlulah submit penyertaan korang sebelum pukul 11.59pm yer (Ayat last ni kopipes dr blog beliau! Hik3)



Photobucket
Photobucket 
 
Kalau saya dapat RM300!!!

Perkara pertama yang su fikir adalah untuk menggembirakan anak2 murid su! Nama pun cikgu kan? tentu selalu fikirkan diorang nih! walaupon dalam mood cuti sekolah skrg! Hehehe...

Ok! Mcm mana cara2nya su nak gunakan RM300 tu dgn cara yang berhemah & sesuai utk anak2 murid su?

Su mengajar murid sekolah rendah di Tahap 1 (Tahun 1, 2 & 3). Su juga mengajar subjek teras iaitu Matematik dan yang paling mencabar pulak su mengajar di kelas akhir!

Sekolah memang ada menyediakan Bahan Bantu Mengajar yg secukupnya. Su bukan nak ceritakan tentang itu tapi su nak cerita dari sudut lain.

Sebenarnya sangat2 menguji kesabaran mengajar @ mendidik diorg yg tertinggal & lemah dalam soal pembelajaran ni.

Jika su, diberi peluang memenangi RM300 tuh! su akan beli hadiah utk diorg sebagai tanda diorg dihargai & memupuk minat mereka utk belajar lebih jauh lagi!
Sronok tau! dari diorg tidak tahu mengira, diorg dah kenal apa itu nombor 1..2..3!

Nampak memang mudah tapi tak semudah yg kita sangka nak mengajar murid yang lemah 4M bukan 3M lg ni tau! Membaca, Menulis, Mengira & Menaakul! kan 4M tuh? itulah kehendak kerajaan dalam pelaksanaan KSSR yg telah diperkenalkan kepada murid2 Tahun 1, 2011.

Mereka yg ketinggalan ni akan rasa kurang keyakinan, rasa rendah diri, malu, takut ke sekolah & tidak akan rasa dihargai tentu akan rasa gembira & dihargai jikalau su belikan hadiah utk diorg! betul tak?

Ganjaran adalah salah satu cara nak menarik minat diorg ni datang ke sekolah! Memang ada Panitia sediakan hadiah tapi ada juga yg guna duit poket cikgu! hik3! 

Harapan su jikalau diorg ke sekolah pon dah cukup menggembirakan su walaupun diorg tahu kekurangan & kelemahan yg ada pada diorg. 

Kalau kita hadiahkan sesuatu yg menggembirakan hati & dapat menarik minat diorg datang lagi ke sekolah setiap hari maka, kes ponteng akan berkurangan ye tak? hik3!

Tapi jikalau tiada rezeki utk su dapat RM300 tu, su tetap beri ganjaran pada diorg tapi taklah senilai RM300, mungkin sebatang pensil..huhu...

(tgklah, nak pandang pon diorg taknak kan? huhu!)

Dan kalau su berjaya & anak2 murid su bertuah, su akan agih2kan hadiah yg bernilai RM300 tu utk diorg! itu janji su! Betul! hehe...

(gambar2 di atas hasil gugel yer! hihi!)
Maafkan su jikalau ada tersalah kata & su bukan nak memalukan sesiapa tetapi sebagai sokongan kpd pertandingan yg diaadakan sahaja. Bukan senang nak dapatkan RM300 tu saja2 kan?
Bak kata Safra Shukry lagi pertandingan ni terpulang kepada Tuah.. Rezeki.. Luck.. Nasib..

Su harap, su & anak2 murid su, ada peluanglah nak menang kiranya pertandingan nih! Hehe..dan su perlukan sokongan teman blogger yg lain utk sokong & komen usaha su ni...

Jasa baik & komen kalian amat2 su hargai & su kenang...

Terima kasih! :)

***sesambil tuh su nak tag KPAH K-POH, PINKY MOMMA & TICE SHA utk join sama! hik2!


6 comments:

~~Ticer Wann~~ berkata...

Good Luck.. moga rezeki berpihak pada ticer su.. mesti best kan anak-anak ticer su nanti.. :)

singgah baca
Yes, I'm a lady driver..so what?

Mr PenyuBiru berkata...

belum dapat mmg cakap macam², nnt dah dapat duit tu jgn buat beli DSLR plak yer.hik3..

pepepun good luck. bleh belanja anak² aku nnt makan kepsi.hehe

Mijoe berkata...

semoga Tice menang! Amin!

nazira berkata...

wow..menarik..gud luck k..hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

tice SHA berkata...

bersemangat tul... hehe... gud luck kak..
saya kena buat gak ker?.. huhu..:)

kpah k-poh berkata...

maaf lambat terperasan pd tag tu...nanti kpah buat yaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...